måndag, april 18, 2011

Vikarien på Abe Lincoln High - 6

*
"Vad fint du sjöng Ryan!" sa Jill en stund senare. "Jag skulle så gärna vilja se den där reklam-filmen igen. Har du en kopia av den?"
"Nej." sa Ryan.
Men han såg så pillemarisk ut att ingen trodde på honom.
"Vad du ljuger!" skrattade Maureen och petade Ryan i sidan. "Ni har visst en kopia av den. Kan vi inte kolla på den nån dag?"
Ryan skakade på huvudet.
"Nope, jag ska gömma alla pinsamma filmer på mig, både hemma-filmer och reklam-filmer."
"Finns det mer än en reklam-film?" frågade Sheila.
Ryan insåg att han försagt sig. Han skruvade på sig.
"Eh... det kan hända att jag har gjort en eller två reklam-filmer..." mumlade han.
"Eller fem." sa Maureen.
"Tack Maureen..." mumlade Ryan.
Maureen log och kramade honom.
"Vad har du mer gjort reklam för?" frågade Jill.
Ryan funderade.
"Förutom Animal Crackers, har jag gjort reklam för glass, cyklar, jordnötssmör och..."
"Det där godiset, Peppermint Twist." fyllde Maureen i. "Då dansade ni till låten Peppermint Twist."
"Tack för påminnelsen Maureen..." mumlade Ryan.
"Men Ryan... du ska inte skämmas, du var ju såååå söt i alla de där reklamfilmerna!" sa Maureen och drog in Ryan i sin famn.

"Nu minns jag!" utbrast Jill plötsligt. "Gjorde inte du cykel-reklamen ganska nyligen?"
"Jo..." muttrade Ryan. "för två år sedan... Fördelen var att jag fick behålla cykeln. Och när jag gjorde de andra reklam-filmer fick jag också grejer jag gjorde reklam för."
Maureen log.
"Nej, Ryan, fördelen var att vi fick se ditt söta lilla ansikte i TV!"
Ryan suckade. Men sedan log han.
"Du är knasig Maureen."
Maureen skrattade.
"Akta dig du, om du är kaxig kanske jag pussar dig igen."
Klassen skrattade.
"Pussa mig då om du nu så gärna vill göra det." flinade Ryan.
"Okej Ry, du bad om det." skrattade Maureen.
Hon började pussa Ryan på halsen, precis så där som Sheila retsamt brukade göra.
Ryan kiknade av skratt.
"Nej Maureen... sluta! Det... det..."
"Kittlas...?" föreslog Sunshine fnissande.
"Mmmmm..." pep Ryan.
Han blev röd om kinderna och försökte ta sig ur Maureens famn. Men det gick inte så bra.
"Du kommer inte härifrån nu, Ryan." skrattade Maureen.
"Nej, jag märker det...!" fnissade Ryan.

Inga kommentarer: