måndag, februari 08, 2010

Ocean Beach Memories #3 - del 3

Ocean Beach. Februari 1971.

Kate, David, Rebecca, Maggie, Maureen och Sunshine satt på familjen McKenzies terass och tittade på Kates gamla fotografier och pratade gamla minnen.
Ryan kom upp från stranden.
"Hej! Vad gör ni för kul?"
"Jag hade rätt!" sa Rebecca och pekade menande på Ryan som var barfota. "Jag sa ju att vi aldrig skulle få på honom skor! Jag var klok redan när jag var sex år."
Ryan, som inte visste att hans familj hade suttit och pratat gamla minnen, såg förbryllat på sin syster.
"Vad har jag gjort?"
De andra skrattade.
"Vi går igenom gamla bilder och pratar om att du aldrig ville ha skor eller strumpor på dig när du var liten." sa Kate.
"Inte nu heller." fnissade Rebecca.
"Så klart att jag inte vill det - gå barfota är skönare." sa Ryan bestämt.
"Jag brukade alltid gå barfota när jag var yngre." sa Sunshine. "Tyckte bara skor var jobbiga."
"Där ser ni!" sa Ryan triumferande till de andra. "Sunny och jag är kloka."
"Gud, vad envis du är!" skrattade Rebecca.
Ryan bara log.
"Sätt dig här nu, envisa lilla unge och titta på bilder med oss." sa Maggie.
Ryan slog sig ner mellan Kate och Maggie i träsoffan.
"Det finns väl inga pinsamma bilder på mig?" frågade han.
"Nej, inga pinsamma bilder alls." sa Maggie och rufsade om hans hår. "Bara supersöta bilder på dig!"
"Jag ska hämta kameran." sa Kate och reste sig. "Så får vi fler supersöta bilder på ungarna."

"Ungar, ställ er borta vid räcket, så ska jag ta några bilder." sa Kate när hon kom ut med kameran.
Rebecca, Maureen och Sunshine ställde lydigt upp sig vid verandaräcket.
"Kom hit nu Ryan." sa Maureen.
"Måste jag vara med...?" sa Ryan.
"Ja, det måste du!" sa Sunshine och Maureen unisont.
"Lyssna på Sunny och Maureen." sa David och log. "Klart du ska vara med, Ry, det blir ju inga familjebilder utan dig."
"Okej då, jag är med." Ryan klättrade upp och satte sig på verandaräcket.
"Little Monkey Boy...!" fnissade Sunshine och Maureen.
"Du, Little Monkey Boy, ska vi muta dig med godis, som vi fick göra när vi skulle fotografera dig när du var liten?" sa Rebecca.
Ryan nickade.
"Mmm... mycket godis."
*

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

så trevligt de verkar ha det! :-)
(klart Rebecca var klok redan som 6-åring! Hon känner allt sin lillebror)

Dakota Quinn Diamond sa...

:D

Rebecca säger:
Jag känner verkligen min lillebror!
Om jag slog vad, eller var med i frågesport,
om Ryan skulle jag bli rik! Haha!

Ryan säger:
Syrran, om du vinner några vad eller frågesporter om mig måste du ge mig hälften av vinstpengarna! haha!