fredag, februari 12, 2010

Best of Noel & Melwin X

*
Mamma: Melwin och Noel, vill ni ha semla?
Noel: Ja! Med mycket grädde och marsipan-gegga!
Linus: Du menar mandelmassa?
Noel: Aaaa, mycket mandelmassa tack!
Melwin: Jag också vill ha mycket mandelmatta-gegga!
Noel: Och sånt där vitt på toppen - mjöl.
Mamma (skrattar lite): Det är florsocker.
Noel: Aha... Men iallafall vill jag ha massor med sånt vitt.
Melwin: Jag med vill ha mycket vit mjöl-socker!
(Tvillingarna & Linus äter sina semlor. Plötsligt slutar tvillingarna att äta och studerar mig)
Noel: Får Leni ingen semla?!
Mamma: Hon tycker inte om semlor.
Noel: Meh! Då kan du väl ge henne godis istället! Något gott kan hon väl få!
Melwin: Jaaa! Mycket godis till Leni!

***

Melwin, Noel, Colette & Tony pratar om vad de vill bli när de är stora.
Tony: Jag ska nog bli polis eller lärare.
Noel: Jag med! Polis.
Colette: Jag vill bli en som skriver böcker, eller ritar och målar eller nåt. Jag tycker om kam'ror också.
Tony: Aha! Du vill bli författare eller konstnär eller fotograf, typ! Vad coolt!
Melwin: Jag ska bli 'piderman!
Noel: Man kan inte bli Spiderman, det är liksom inget yrke...
Melwin: Meh!! O'ättvist! Du får ju bli "pilis"!

***

Inga kommentarer: