söndag, februari 07, 2010

Best of Noel & Melwin IX

*
Mamma: Noel, gå inte där, det är fullt med vatten där.
Noel: Jag borde ha gummistövlar på mig om det nu är så blött.
Mamma: Det är för kallt för gummistövlar. Du får helt enkelt undvika att gå där det är blött.
Noel: Meh! Det är ju slaskigt överallt! (ser strängt på mamma) Ska inte vuxna ta ansvar för att barnen har skor som tål slask?

***

Förskolefröken: Melwin, ät inte snö. Du kan få mask i magen.
Melwin: Nä, finns inga maskar här. Maskar inte gillar snö, dom fruser då.

***

Noel: I augusti börjar jag sexårs - det är skolan. Då ska jag få ny ryggsäck och nya jeans. Men jag ska inte ha läxor.
Leni: Varför vill du inte ha läxor?
Noel: Man blir deprimerad.
Linus: Vet du vad deprimerad är?
Noel: Aaaa, du blir det när du har läxor. Man suckar mycket och blir trött och sur. Och ibland svär man lite när inte dom vuxna hör.

***

Melwin: I maj jag fyller sex år. En annan gång jag fyller tio.
Mamma: Nej, nästa år fyller du sju.
Melwin (i en det-vet-jag-väl-ton): Aaa, jag sa inte nästa år, jag sa en annan gång!

*