tisdag, februari 16, 2010

Best of Noel & Melwin XI

*
Mamma storhandlar med twinsen.

Melwin: Mamma, jag vill få tomater.
Mamma: Vi har tomater.
Melwin tittar ner i shoppingvagnen.
Melwin: Näää... vi har inga tomater...
Mamma (ler): Jag menar hemma, gubben. Vi köpte tomater igår.
Noel: Igår...?! Meh! Vi vill ju ha färska tomater!

***

Noel & Melwin tittar på Lilla O (Olivia), 17 månader, som leker i sandlådan.

Melwin: Livia är bäbis.
Leni: Mmmm.
Noel: Det är liksom lite läskigt när dom är så där små.
Leni: Varför då?
Noel: Jo, för om man bär henne kan man tappa henne - och då går hon ju sönder...!

***

Lilla O (pekar): Titta!
Noel: Vad ska jag titta på, Lilla O?
Lilla O: Titta!
Noel: Vaddå?
Lilla O: Titta!
Noel (vänder sig mot mig): Asså... Leni, ser hon nåt som jag inte ser...?

*

Inga kommentarer: