lördag, januari 17, 2015

SkrivPuff - 17/1 2015 - Blodigt allvar - 1

*
Utmaning:
Ta en bok.
Slå upp sid 47.
Skriv en text baserad på tredje meningen.


Jag måste låtsas att jag tyckte det var okej, 
för annars skulle jag ha varit en sådan som inte kunde ta ett skämt 
och då skulle jag fått stryk för att jag inte hade någon humor.

Så där har det alltid varit att umgås med Hank och Johnny.
De tycks inte riktigt fatta att det inte är så värst bra för en kropp eller att ansikte att träffas av knytnävar.
Börjar man blöda eller gråta är man en mes.
Nej, det är inte lätt att få deras respekt när man är både yngre och mindre.
Mamma brukar ofta fråga mig: 
"Denny, varför umgås du med Hank och Johnny, dom bråkar ju mest med dig och Scott...?"
Bra fråga... 
Saken är den att det är inte direkt något man väljer själv. De hänger bara på, utan att fråga och tycker liksom att de ingår i gänget.
"Det är lättare att göra sig av med kackerlackor än med Johnny och Hank..." sa Scott en gång. 
Och det håller jag med om.

Den här dagen var Hank på riktigt blodtörstigt humör.
"Din lilla jävla råtta!" vrålade han så fort han såg Scott och mig komma gående mot vattentornet. "Vi hade ju en pakt - vi skulle inte berätta...!"
Mitt hjärta bultade snabbt. Jag visste precis vad han pratade om.
"Hank..." började jag. "Jag hade inget val..."
Längre hann jag inte, för Hanks hårda näve träffade min näsa och jag kände hur blodet forsade ur mig.






Inga kommentarer: