fredag, april 07, 2017

Skrivpuff - 7 April 2017 - 10

*
Martin önskade att Maxine hade velat ta det lite lugnare idag, men han ville inte ta ifrån henne glädjen och stoltheten hon kände nu. Det kändes inte rätt.
Hon behöver få briljera lite, min lilla Tigerunge, tänkte han och rufsade ömt om Maxines lockiga hår.
Flickan såg upp på sin pappa och log.
”Pappa, var inte så orolig för mig. Jag klarar mig alltid, det vet du.”
En tuff liten knytnäve sköt triumferande upp i luften.
”Jag har Maxine-power!” hojtade hon.

”Ja, älskling, du klarar dig alltid.” sa Martin. ”Du är en stark liten unge.”
Men jag vet inte hur jag ska klara av att du har blivit sjuk… tänkte han och kände sig nästan gråtfärdig.
Och han blev inte mindre rörd när Alex gav honom en liten styrkekram precis innan han klättrade in i bilen och satte sig intill sin syster i baksätet.
Martins pappa-hjärta svällde av ömhet för dessa två underbara barn.



Inga kommentarer: