torsdag, januari 13, 2011

A Danelli Xmas: Noelle In Wonderland - 5

22 December

Dani och Jacob var på väg in i rummet där SCA-agenterna brukade ha dagliga möten och dela ut uppdrag.
Dani stoppade Marco Danelli.
”Farsan, jag måste fråga en grej.”
Marco Danelli såg intresserat på sin dotter.
”Visst gumman, fråga på du.”
”Är det okej att Jacob bor hos oss ett tag?” frågade Dani. ”Hans lägenhet är inte klar än.”
Marco Danelli såg på Jacob och log faderligt.
Självklart får du bo hos oss Jacob! Du hör ju nästan till familjen nu.”
Jacob log tacksamt.
”Tack så mycket, Mr. D! Jag vet inte hur jag ska kunna återgälda er gästfrihet…”
Marco Danelli skakade på huvudet.
”Tänk inte på det, grabben. I vår familj gillar vi att hjälpa till.”
Marco vände sig till sin dotter.
”Dani, varför har du inte sagt nåt tidigare?!”

Dani skrockade och gav Jacob en vad-var-det-jag-sa-min.
”Vad fnissar du åt?” frågade Marco.
”Dig.” svarade Dani glatt och gav sin far ett brett flin.
*

Inga kommentarer: