måndag, januari 17, 2011

The Clarke Family Xmas Calendar - 26

26 december

"När är det Nyårsafton?" frågade Ricky.
"På fredag." svarade Alex.
Ricky sken upp.
"Då ska vi kolla på fyrverkeri och jag får vara uppe jätte-sent!" sa han ivrigt.
Jane skrattade.
"Har mamma och pappa sagt att du får vara uppe jätte-sent, eller har du bestämt det själv?"
Ricky gav sin äldsta fostersyster en lite sur min.
"Jag får det!"
Jane log.
"Okej, bli inte arg Ricky. Jag skojade bara lite. Ser du fram emot Nyårsafton?"
Ricky glömde bort att vara arg. Han nickade ivrigt.
"Jag tycker fyrverkerier är super-coolt! Och vi ska äta jättegod mat och massor med godis!"

Jane sneglade på Alex som satt och läste på flingpaketet.
"Är det spännande?" log hon och rufsade om Alex hår.
"Va?" sa Alex frånvarande.
Jane skrattade.
"Är det spännande att läsa om frukost-flingor?"
Alex log lite.
"Mmmm... jätte-spännande."
"Man ska inte läsa om flingor Alex, man ska äta dom!" sa Ricky.
Han drog åt sig paketet med de färgglada flingorna och hällde upp en rejäl portion i sin skål.
Jane och Alex skrattade.
"Du gillar att äta, va?" fnissade Jane.
"Mmmmm!" sa Ricky med munnen full av flingor. "Särskilt godis!"
*

Inga kommentarer: