tisdag, januari 11, 2011

A Danelli Xmas: Noelle In Wonderland - 4

22 December

Jacob Linz stod vid handfatet i omklädningsrummet och rakade sig och sjöng med i The Drifters version av White Christmas.
”Fin sång, Jacob.” log Dani. ”Och raklöddret får dig att likna Tomten.”
Jacob skrattade.
Dani såg forskande på sin partner.
”Har du sovit här igen?”
Jacob log lite fåraktigt.
”Ja… på soffan på mitt rum. Renoveringen av min lägenhet kommer att ta längre tid än jag trodde och hotell blir så dyrt i längden…”
Dani skakade på huvudet.
”Jacob… du ska inte bo på hotell - och inte på din soffa heller. Du kan bo hos mig och farsan tills din lägenhet är klar.”
”D, jag kan inte begära det…” sa Jacob.
”Kan du visst.” sa Dani bestämt. ”Vi har massor med plats. Det är självklart att du ska bo hos oss! Och jag vet precis vad farsan kommer säga: Dani, varför har du inte sagt nåt tidigare?!
Jacob log mot sin yngre partner.
”Det är verkligen jättesnällt Dani!”
”Äsch, det är bara kul att kunna hjälpa till.” sa Dani. ”Kom nu, dags att jobba lite.”

Dani och Jacob skulle just lämna omklädningsrummet när Dani fnissade och såg på Jacob.
”Eh… du kanske ska torka bort raklöddret.”
”Bra idé!” skrattade Jacob.
Han tog sin handduk och torkade bort resterna av rakkrämen ur ansiktet.
”Bra nu?” frågade han.
Dani log och gjorde tummen upp.
*

Inga kommentarer: