måndag, januari 10, 2011

A Danelli Xmas: Noelle In Wonderland - 3

21 December

Cole Taylor, Nikki Danelli och några av barnen från barnhemmet Rainbow House hade precis uppträtt på en stor julkonsert. Nu skulle Cole och Nikki fira succén med en god middag tillsammans med sina familjer, samt Gemini och Logan.
”Ni var fantastiska!” utbrast Coles mamma. ”Jag är så stolt över er!”
”Jag slår vad om att du grät.” retades Cole.
Hans mamma log.
”Ja, jag grät kanske lite. Men jag blev så rörd när ni sjöng.”
Hon kramade om Cole.

”På tal om sång…” Cole vände sig till Nikki. ”Har du funderat nåt om Les Misérables?”
Cole skulle spela Enjolras i en uppsättning av den klassiska musikalen. Gemini skulle spela lilla Cosette och Logan den lille gatpojken Gavroche.
”Snälla, säg att du vill vara med!” sa Gemini.
”Ja, det vore superkul om du också vill vara med!” sa Logan.
Nikki log.
”Okej, jag ska fundera på saken.”
”Bra.” log Cole. ”Vi börjar repetera i februari.”
Nikki skrattade.
”Cole, jag sa att jag skulle fundera – inte att jag har bestämt mig.”
”Men vi behöver en Eponine – och du skulle vara perfekt!” sa Cole.
”Ja, vi var ju med i Les Mis när vi var små och det var jättekul.” log Nikki. ”Okej, jag är med!”
”Yaaaay!” jublade Gemini och Logan.
*

Inga kommentarer: