torsdag, september 16, 2010

Ocean Beach Memories #11 - del 2

*
Mamma frågade om han ville ha en flöjt, men då hade Ryan redan fått syn på ett annat instrument - en Xylofon.
Han slog på de färgglada plattorna med klubban - en pinne med en gummikula.
”Jag spelar musik!” sa han glädjestrålande. ”Jag är så duktig!”

När vi lämnade musikaffären hade jag valt mitt instrument. Det blev fiol.
Vi köpte ingen nu, men jag var inte ledsen för det, för jag var ganska säker på att jag skulle få en i julklapp. Mamma och pappa var glada över att jag ville spela ett instrument.
Ryan skulle säkert få en Xylofon.
Jag såg att han blev lite besviken över att han inte fick en nu, men han grät eller gnällde inte. Vilken duktig liten kille, va?
Han kanske också kände på sig att han skulle få en ”lilofon” i julklapp.
*

Inga kommentarer: