torsdag, september 16, 2010

Ocean Beach Memories #11 - del 1

*
Rebecca berättar:

Jag började tidigt i livet att intressera mig för musik. I skolan fick vi ofta spela instrument och jag drömde om att få ett alldeles eget instrument en dag.
En dag när jag var 8 år tog pappa och mamma med mig till en musikaffär så att jag skulle få titta på några instrument och välja det jag tyckte bäst om.
Jag blev alldeles lyrisk - tänk om jag skulle få ett i julklapp!

Vi gick runt i musikaffären länge. Jag tittade och provade flera instrument och det var ganska svårt att välja.
Piano ville jag inte ha. Jag tyckte om att spela piano, men spela kunde jag göra hos farmor och farfar.
Flöjt verkade tråkigt, så det ville jag inte heller ha.
Ryan, som var 4 år, tittade förundrad på flöjten.
”Vad är det för pinne?” undrade han.
”Det är ingen pinne, det är en flöjt.” sa jag och fnissade.
Jag visade honom hur man spelade flöjt och han såg storögd på mig.
”Pinnen gör musik!” utbrast han.
Jag gav min lilla bror flöjten.
”Vill du prova? Blås i den.”
Ryan blåste och blev jätteförvånad av tonerna som kom ut.
”Jag gör musik!”
”Kul va?” sa jag.
Ryan nickade.
Han sprang fram till mamma och pappa och höll fram flöjten.
”Titta! Pinnen gör musik!”
*

Inga kommentarer: