fredag, juni 15, 2012

Prison Blues - del 6

*
Baker såg varken rädd eller särskilt skakad ut när fängelsedirektören skällde ut honom en stund senare.
"Jag gör bara mitt jobb Sir."
"Ditt jobb är inte att nästan ha ihjäl våra interner!" röt fängelsedirektören. "Pojken kunde ha fått rabies av råttbetten och fan vet vad...!"
Baker skakade flinande på huvudet som om han tyckte att hans chefs åsikter var patetiska.

"Jag ska se till att du blir av med jobbet Baker." morrade fängelsedirektören. "Det borde jag ha gjort för längesen."
Baker skrockade.
"Jag kommer att jobba här längre än du, din gamle stofil."
Fängelsedirektören flämtade, men inte på grund av fångvaktarens uppstudsiga kommentar, utan av värmen.
Svetten lackade i hans ansikte och håret var vått, det såg ut som han nyss hade duschat.

"Är ni okej Sir?" frågade Dr. Fleming oroligt.
Hennes chef nickade och log blekt.
"Ingen fara. Jag är okej."
Men han såg inte ut att må okej alls.
Sommarens värmebölja var obarmhärtig för de flesta, men fängelsedirektören var dessutom en äldre man med stressigt jobb och svagt hjärta.

Nu blev den gamle mannen plötsligt blekgrå i ansiktet och stönande av smärta tog han sig för bröstet.
Innan någon han reagera föll han ihop på golvet utanför cellerna.


Elvis Presley – Hound DogJohnny Cash – Folsom Prison Blues
Duane Eddy – Rebel RouserThe Platters – The Great Pretender

Inga kommentarer: