torsdag, juni 07, 2012

Prison Blues - del 5

*
"Fyra dagar!"
Fängelsedirektören på Attica County Prison stirrade på den unga sjukhusläkaren som kom instormande på hans kontor.
"Vad menar ni, Miss Fleming?"
Anna Fleming blundade och försökte tränga bort ilskan, men den stannade kvar som en envis blodsugande igel.

"Den där djävulen Baker lät Jimmy D. Carlin ligga nere i 'The Hole' i fyra dagar...!"
Anna grät nästan nu.
"Ni skulle se pojken Sir... den stackaren är misshandlad och råttbiten. Hans sår är infekterade och han har haft svår feber."

Fängelsedirektören reste sig ur sin stol.
"Jag vill nog ta mig en titt på den stackars pojken." sa han och blev mörk i blicken. "Så jag vet vad jag skäller ut Baker för sedan. Karl'n ska få sina fiskar varma. Vänta bara tills jag får tag på honom!"

Elvis Presley – Hound DogJohnny Cash – Folsom Prison Blues
Duane Eddy – Rebel RouserThe Platters – The Great Pretender

Inga kommentarer: