fredag, januari 06, 2012

Skrivpuff - 5 + 6 januari 2012 - del 3

*
Pojken drog snabbt på sig kläderna och sedan gav han sin mamma en kram.
"Tack så mycket mamma!"
Nora log och höll om sin son.
"Varsågod min lilla älskling. Var det den sweat suit du önskade dig?"
Alex nickade.
"Det var precis den! Den är jätte-cool!"
Nora tog handduken och torkade pojkens hår.
"Känns det bättre nu? Du fryser väl inte?" frågade hon.
Alex log.
"Det känns mycket bättre. Men du mamma... det var inte meningen att skrämmas förut. Jag ville bara..."

Nora tog pojkens ansikte mellan sina händer och såg honom allvarligt i ögonen.
"Älskling, du har inte gjort nåt fel. Jag blev så rädd bara."
Alex nickade.
"Jag ska inte göra så mer."
Nora höll om pojken igen och strök honom över håret.
"Ingen fara pyret. Du försökte väl slå ditt rekord?"
Alex nickade.
"Mmmm... och jag gjorde det - fast bara med några sekunder."
"Awww..." sa Nora. "du får öva mer en annan dag. Och jag lovar; jag ska inte bli rädd nästa gång."
Alex log.
"Näää... för då kommer du ju veta att jag bara tränar."
Nora log varmt och gav sin son en puss på kinden.



Soundtrack/Låtlista

Inga kommentarer: