fredag, januari 06, 2012

Skrivpuff - 5 + 6 januari 2012 - del 1

Skriv om att hämnas + om en verktygslåda.

Paradise, California. Sommaren 2006

En kväll när Alex låg i badkaret tänkte han att han skulle utmana sig själv; testa hur länge han kunde stanna under vattnet. Så han höll andan och "dök" ner under ytan.
Nora knackade på dörren.
"Alex, vi äter middag om femton minuter."
När Nora inte fick svar från sin son blev hon lite orolig. Hon öppnade dörren och kikade in i badrummet.
"Alex...?"
Hon fick syn på pojken som låg under vattnet och skrek förskräckt till.

Darryl kom rusande för att se varför hans sambo skrek.
"Vad är det...?!"
"Det är Alex... jag tror han har drunknat!" sa Nora.
Darryl såg mot badkaret.
"Jag tar hand om det, Nora. Gå in i sovrummet så länge du."
Nora sprang gråtande in i sovrummet.
Cassie sprang efter sin mor och undrade vad som stod på.

Darryl klev in i badrummet och slet upp Alex ur badkaret.
"Vad gör du...?!" fräste Alex.
Pojken blängde på sin styvfar, chockad och arg över att bli uppryckt så där plötsligt.
"Du skrämmer livet ur din mor!" röt Darryl. "Hon trodde ju att du höll på att drunkna!"
"Det gjorde jag ju inte." sa Alex. "Skulle bara kolla hur länge jag kunde vara under vattnet."
Darryl höll hårt om pojkens överarmar och skakade honom.
"Nu går du in till din mamma och ber om ursäkt!" röt han.
Och innan Alex hann säga något knuffade Darryl honom mot sovrummet.
"Jag måste klä på mig först!" sa Alex.
"Tyst unge." sa Darryl.



Soundtrack/Låtlista


Inga kommentarer: