onsdag, januari 04, 2012

Skrivpuff - 4 januari 2012 - del 1

Skriv om att fortsätta.

Camp Orion, California. Sommaren 2006

Sommaren flöt på fort och nu var det dags att lämna sommarlägret.
Alex och hans äldre kamrater kände sig ganska trötta och sega när de lastade in sitt bagage i minibussen som skulle ta dem hem till Paradise.
Minnena av gårdagen var dimmiga, men Alex visste att det var inte var något bra som hade hänt, inget han ville minnas.
När Alex gick in i stugan för att hämta sin ryggsäck uppenbarade sig Scott och de andra killarna i dörröppningen.
"Du får aldrig berätta får nån vad som hänt här." sa Scott.
Alex skakade på huvudet.
"Nej, aldrig i livet." sa han och gick ner för stugans få trappsteg.
Johnny dök upp framför honom igen och tryckte upp honom mot husvägen.
"Aj...! Vad håller du på med?!" fräste Alex.

Han försökte ta sig därifrån för att gå mot minibussen, men Johnny var både större och starkare, så Alex satt som fastnaglad mot väggen.
"Berätta inte för nån." sa Johnny lågt. "Det måste vara vår hemlighet."
Alex nickade.
"Jag vet." sa han.
Han ville inte att någon skulle få veta vad lägerledarna Grady och Wendy gjort med honom och de andra pojkarna den här sommaren.

"Ingen vuxen kommer att tro dig." sa Johnny. "Och i skolan kommer det bara spridas en massa rykten... Fattar du?"
Alex spände blicken i den äldre killen.
"Klart jag fattar, jag är inte dum! Jag skulle hellre dö än att berätta nåt begriper du väl!"
Johnny släppte taget om Alex.
"Bra. Sorry att jag tog i så, Lill-räkan. Gjorde jag illa dig?"
Alex skakade på huvudet och gick mot bilen.



Soundtrack/Låtlista


Inga kommentarer: