onsdag, januari 04, 2012

Skrivpuff - 4 januari 2012 - del 2

*
Grady lät Alex sitta i framsätet. Under hela färden hem undvek pojken att titta på mannen och han svarade bara lite mumlande på tilltal.
Lägerledaren körde hem Alex sist. Det var lite obehagligt att behöva sitta ensam i bilen med Grady, så Alex satt så långt ifrån mannen som möjligt.
"Du är väldigt tyst idag Alex." sa Grady. "Längtar du hem?"
Alex skakade på huvudet.
"Jag är nog bara lite trött." mumlade han.

Innan pojken klev ur bilen lade Grady en hand på hans nacke och kramade till lite mjukt.
När pojken vände ansiktet mot honom log Grady.
"Har du haft en bra sommar Alex?"
Alex nickade lite.
"Jag antar det." sa han.
Sedan drog han sig undan beröringen och började titta ut genom fönstret igen.
"Jag ser min mamma!" utropade pojken ivrigt en stund senare.
Han såg mamma Nora och lillasyster Cassie stå på trappan utanför deras hus.
Alex fick bråttom att komma ur bilen och ta ut sitt bagage ur bagageutrymmet. Sedan sprang han fram mot huset.

Vid trappan släppte han sina väskor och stod sedan och såg leende på sin mor och syster.
"Ja... nu är jag hemma igen..." sa han.
Nora log. Hon svepte upp sin pojke i famnen och kramade honom.
"Vad underbart att se dig igen!" sa hon och pussade honom.
"Mamma..." skrattade Alex. "jag är 12 ½..."
Nora skrattade.
"Pussas man inte då?"
Alex skakade på huvudet. Men sedan kramade han om sin mamma.



Soundtrack/Låtlista


Inga kommentarer: