söndag, januari 22, 2012

Skrivpuff - 20 + 21 + 22 januari 2012 - del 3

*
Brent blev först helt paff av Ashlees agerande. Han bara stirrade på henne
och vaknade inte riktigt till förrän Max frustade av skratt och sa:
"Du ville faktisk ha salt!"
Brent gav honom ett mordiskt ögonkast och spände sedan blicken i Ashlee.
"Jag ska döda dig, ditt lilla freak...!" morrade han.
"Gör det då." sa Ashlee coolt. "Men ibland får man vad man förtjänar."
Brent slet åt sig första bästa verktyg från diskbänken och gjorde sig redo att klippa till Ashlee med det.
"Jag ska ge dig vad du förtjänar skitunge!" varnade han.
Men så upptäckte han att det han fått tag på bara råkade vara en dum stekspade - av plast.
Han slängde argt ifrån sig den.

Ashlee skakade på huvudet åt honom och gick tillbaka till Shirley och Kyle.
"Det där kändes faktiskt rätt så skönt." sa hon belåtet.
Hennes vänner log.
"Fast nu har jag nog retat upp honom rejält..." sa Ashlee eftertänksamt.
Kyle nickade och såg ganska bekymrad ut.
En uppretad Brent kunde bli väldigt otrevlig, det hade både Kyle och Ashlee fått erfara flera gånger.
"Ibland är jag lite för impulsiv..." suckade Ashlee.

Kyle lade armen om sin bästis.
"Vi får hålla ihop hela tiden, flera av oss menar jag."
Shirley nickade instämmande.
"Ja, det måste vi göra. Vi får se till att Brent och hans polare inte kommer åt er nåt mer nu. Och förresten lär väl Brent bli avstängd från skolan snart om han fortsätter att trakassera er."
Ashlee log.
"Ja, det har du ju rätt i. Jag kanske ska provocera honom ännu mer!"
Shirley skrattade.
"Nja, det är nog bättre att du håller dig bort ifrån Brent." sa hon och kramade om sin Ashlee.
"Mmmm... det är nog säkrast." trodde Kyle.
Shirley kramade om honom också.


Hanson – WeirdEscape The Fate – Ashley
Just Wanna Be With YouAmy Diamond – Thank you


Inga kommentarer: