lördag, februari 19, 2011

A Danelli Xmas: Noelle In Wonderland - 7

22 December

Dani och Jacob åkte hem till Noelle Nichols far och farmor för att prata med dem om Noelles försvinnande.
”Noelle och mor var på teater igår.” berättade Harvey Nichols. ”De såg Alice In Wonderland.”
”Noelle älskar pjäsen,” sa Noelles farmor. ”och hon fick träffa skådespelarna efteråt. Hon fick prova Hattmakarens stora hatt. Hon var överlycklig.”
Noelles farmor log när hon tänkte på hur lycklig hennes lilla sondotter blivit av teaterbesöket.

”När de kom hem började mor förbereda middag och Noelle gick ner i parken.” fortsatte Harvey Nichols. ”Noelle var fortfarande ute när jag kom hem. Jag gick ut och letade efter henne, men hon var borta...”
Jacob gjorde några anteckningar.
”Skulle Noelle följa med någon, om någon försökte locka henne med sig?” frågade han.
Harvey Nichols skakade häftigt på huvudet.
”Nej, aldrig! Hon gillar inte främlingar.”


En halvtimme, och några frågor senare, åkte Dani och Jacob tillbaka till SCA.
”Undrar vem som kan ha tagit henne.” sa Jacob.
Dani drog en orolig suck.
”Jag är rädd att det är…”
”Någon som inte har goda avsikter…” avslutade Jacob meningen.
Dani nickade.
Efter en stund sa hon, nästan argt:
”Jag ger mig inte, vi ska hitta henne!”

Jacob nickade instämmande och gav Danis axel en liten kram.
*

Inga kommentarer: