lördag, februari 19, 2011

A Danelli Xmas: Noelle In Wonderland - 10

23 December

”Vaddå?” sa Ray. ”Jag sa bara att Wonderland är ju super-coolt. Vad är det med det…?”
”Nej, ingenting.” sa Dani. ”Jag bara regerade på att du sa Wonderland och kom att tänka på en sak. Jag måste gå.”
Dani reste sig och rusade ut i hallen.
Nikki sprang efter.
”Vad är det, D...? Kom du på nåt som har med Noelles försvinnande att göra?”
Dani nickade.
Hon kastade på sig skor och jacka och skyndade sig ut i den kalla december-kvällen.

”Vad är det med D?” frågade Ray. Han såg helt oförstående och förvirrad ut. ”Vart ska hon?”
”Gå på tivoli.” sa Nikki.
Cole såg för ett oförstående och förvirrad ut, han också.
Sedan slog han sig i pannan med handflatan.
”Vad dum jag är!” utbrast han. ”Att jag inte tänkte på det...! Det är ju hur klart som helst!”
Nikki kunde inte låta bli att le när hon såg hur ivrig Cole såg ut, när det Dani kommit på slog honom också.
”Jag hajar fortfarande ingenting... vad är det som är så klart?” sa Ray. ”Har det med Noelle att göra? Var det därför Dani rusade iväg.”
”Bingo.” sa Nikki.

Charli såg på maten på bordet.
"Dani har fortfarande inte ätit något..."
"Nej..." suckade Cole. "Och hon lär nog inte göra det förrän de hittar Noelle..."
"Du har nog rätt Cole." suckade hon. "Hon lär nog inte sova mycket heller."
"Jag hoppas de hittar Noelle snart." sa Cole. "Jag vågar inte tänka på vad som kan ha hänt henne..."
Nikki ställde sig bakom Cole och lade armarna om honom.
"Nej, det vågar inte jag heller..."

"Dom hittar henne nog." sa Ray. "SCA har bra agenter och den vanliga polisen hjälper också till."
"Vi får hoppas att du har rätt, Ray." sa Nikki.

Inga kommentarer: