fredag, januari 31, 2014

Skrivpuff - 31 januari 2014 - del 3


”Vaddå, tycker ni verkligen att jag ska delta i tävlingen?”
Alex nickade.
”Yeah!”
”Klart du ska ställa upp, Cass.” sa Denny. ”Vi kommer att sitta i publiken och heja på dig.”
Han tillade med ett flin:
”Och jag vill se minerna på dom där snobbtjejerna när du vinner!”
”Det vill jag med!” sa Alex ivrigt. ”Normalt gillar jag inte skönhetstävlingar, men jag stöttar dig hela vägen syrran.”
Cassie log och gav sina favoritkillar varsin kram. Hon älskade dem för att de alltid fick henne må bättre.

”Jag måste vara galen.. men okej, jag gör det.” fnissade hon och drog åt sig anmälningsformuläret och en penna som Alex räckte henne.
Hon fyllde i alla uppgifter och granskade sedan formuläret.
”Inte för att jag kommer att vinna, men det kan vara en kul upplevelse.”
Alex log.
”Du har redan vunnit, Cassiebear. Du har visat att dina mobbare inte lyckas trycka ner dig helt.”
”Kunde inte ha sagt det bättre själv.” instämde Denny.
Cassie började gråta, så rörd var hon.
”Åh… vad jag är glad att jag har er två!”

Denny log och satte in plåten med pizzan i ugnen.
”Mmmm… för om du inte hade oss skulle du inte få någon pizza till middag.” retades han.
Han och Alex skrattade och gjorde en high-five.
Cassie började fnissa, och snart skrattade hon högt och lyckligt.
”Ni två är såååå knasiga!”

"Knasig?" sa Denny med låtsad förvåning. "Who, me...?"
Innan Alex hann varna Denny smög Cassie upp bakom honom och stack fingrarna i hans sidor.
Dennys söta försök att låtsas att han inte var kittlig alls fick Cassie att börja fnissa igen.
Hon hade inte känt sig så här glad på hela dagen - tack vare grabbarna!
Och hon lyckades nästan helt tränga undan alla tankar på de elaka Pink Girl's Club-tjejerna och deras nedlåtande kommentarer.


Inga kommentarer: