måndag, juli 13, 2015

Scar Story - Maxine

*
När någon frågar min brorsa Alex och mig om vi har några ärr, brukar vi
se på varandra och le lite.
Sedan säger (alltid) någon av oss, eller ibland säger vi unisont:
”Hur mycket tid har du?”

Några av mina ärr (eller ”krigsskador”, som Alex brukar kalla märkena efter våra skador):

  • Ärr under nyckelbenet, efter min CVK.
  • Litet ärr vid underläppen, efter ett slagsmål med Betty "the Bully" (min fiende) när jag var 13.
  • Bortopererad-mjälte-ärr.
  • Några små ärr på armarna och händerna. Man blir en nåldyna efter åratal av sjukhus-nålar och dropp...
  • Benmärgsprov-ärr
  • Ärrvävnad i underläppen. Ramlade ner från en vinglig träbänk en gång, när jag var liten, och skadade munnen. Fick åka till sjukhuset och sy (ouch!)

Nu ska jag inte trötta ut er med fler ärr-svammel.
Men tro mig, jag (& Alex) samlar på ärr ;-)

// Maxine Logan Clarke



Inga kommentarer: