fredag, maj 03, 2013

Skrivpuff - 3 maj 2013 - del 5

*
Alex harklade sig nervöst.
“Eh… jag ska nog gå hem nu. Curfew, du vet. Jag är redan ute senare än vad som är tillåtet… och snuten här i stan är ju ganska sträng med sin dumma regel.” suckade han.
Om han hade varit ute med Holly, eller någon annan tjejkompis, hade han nog struntat i utegångsförbud-regeln, men nu ville han bara komma bort från Cheryl, innan hon blev ännu mer “klängig”.

“Jag vill inte låta som en löjlig småunge eller så nu…” fortsatte Alex. “men jag är ju fosterbarn hos en familj i Sun City - och då är det bäst att hålla sig borta från trubbel. Både min mamma och mina fosterföräldrar kan förlora mig om de sociala myndigheterna får för sig att de inte kan hålla koll på mig…”

Cheryl tog Alex hand och kramade den.
“Du behöver inte förklara dig för mig, sötis. Jag känner mycket väl till curfew-grejen. Och du är ingen löjlig småunge! Jag tycker det är bra att du inte bryter regler.”
Alex log.
“Bra att du förstår.”
Cheryl besvarade leendet.
“Du är en jättefin kille Alex. Ordentlig, men samtidigt så cool. Du är mycket speciell - på ett bra sätt alltså.”


Inga kommentarer: