tisdag, september 01, 2009

”Yeah right!”


Innan repetitionen av vårkonserten kom Macy fram till Ryan.
”Ryan, du får tio dollar om du låter mig sjunga på konserten.” sa hon.
”Sorry, Macy, jag tar inte emot mutor.” sa Ryan och log ljuvt mot Macy.
”Trettio dollar.” sa Macy.
”Har du chokladpudding i öronen?” sa Sheila. ”Han tar inte emot pengar från dig.”
”Macy fatta nån gång: Ryan ska sjunga på konserten - inte du.” sa Maureen. ”Det har lärarna bestämt.”
Macy stampade med foten i golvet som en bortskämd sexåring.
”Men jag vill sjunga!” gnällde hon.
”Men det vill inte vi!” sa Maureen.
Ryan och Sunshine började gapskratta.
”Ärlighet är bra.” skrattade Sunshine.
Macy fnös förnärmad och blängde på Maureen och Sunshine.
”Ryan… jag har alltid gillat dig. Du får femtio dollar om jag får sjunga.” försökte Macy igen.
”Sextio.” sa Ryan. ”Och du gör mina läxor varje dag fram till sommarlovet.”
”Vad håller han på med…?!” utbrast Maureen. ”Glömde han förståndet på bussen i morse…?”

”Ja, Ryan! Du får sextio dollar och jag gör dina läxor!” skrek Macy. ”Jag gör vad som helst!”
Macy såg ut att vilja kasta sig över Ryan och krama honom.
”Så då låter du mig sjunga?” frågade hon.
Ryan började skratta och skakade på huvudet.
”Yeah right! Aldrig i livet!”
Macy stormade dramatiskt ut ur lunchrummet.

Ryan såg på Sunshine, Maureen och Sheila.
”Hur lättlurad får man bli egentligen...” flinade han.
”Åh Ryan, du skrämde mig!” sa Maureen. ”Jag trodde du höll på att bli galen!”
Maureen kramade Ryan.
”Maureen… det finns folk här.” protesterade Ryan blygt och drog sig ur Maureens grepp.
Maureen, Sunshine och Sheila såg på varandra, nickade och log menade.
Sedan kramade alla tre Ryan samtidigt.
”Tjejer… ska bara kramas hela tiden…!” suckade Ryan.
”Ja och du älskar det!” log Maureen.
Ryan skakade på huvudet.
”Nej, tjejer är jobbiga.”
”Hej Jill!" ropade Sheila. "Kom och ge Ryan en kram, han älskar att krama tjejer!”
Ryan svalde. Han såg nästan panikslagen ut.
Han ville verkligen inte träffa Jill, som var helt galen i honom.
Han vände sig snabbt om.
Men Jill stod inte bakom honom - hon satt några bord längre bort.
Ryan vände sig till Sheila.
”Försöker du ge mig hjärtattack kvinna...?!”
Sheila bara flinade.
”Hur var det du sa, Ryan? ’Hur lättlurad får man bli egentligen’…?”
”Kul.” sa Ryan. ”Verkligen jättekul.”
Sheila skrattade, sedan kysste hon Ryan på kinden.

2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

LOL Nice try Macy! :-)
Sååå bra!!

Dakota Quinn Diamond sa...

*LOL* yep, Macy fick nog så hon teg...
Tack!! :D