torsdag, november 29, 2012

Skrivpuff - 24 november 2012 - del 1

Skriv om en plåga.

California. Sommaren 1998. 

Maxine stirrade på det plastiga paketet som hennes mamma satte ner på golvet i hotellrummet.
”Huggies...?” sa barnet och rynkade skeptiskt på näsan. ”Jag ska inte ha blöjor!”
Audrey Logan smekte dotterns kind.
”Älskling, du behöver bara ha dom på natten, för det är ju bara då du kissar på dig.”
Maxine ruskade på huvudet så att skruvlockarna dansade.
”Inga blöjor! Jag är faktiskt nästan så här många...” sa hon och höll upp fem små fingrar. ”Jag är torr nu. När jag var två år var jag baby - hade jag blöja.”

När Audrey förklarade att Maxine ändå behövde ha blöjor på natten - ett tag framöver iallafall - började Maxine skrika och gråta av ilska. Hon kastade sig över blöjpaketet, slog på det med knytnävarna och bet i plasten.
Audreys pojkvän lyfte upp det ilskna lilla barnet i famnen och försökte trösta henne.
”Snälla, säg åt min mamma att jag är stor flicka nu!” bad Maxine.
Hon blängde och pekade anklagande på Audrey.




Inga kommentarer: